Dinsdag 28 mei Safari!!

28 mei 2019 - Kasese, Oeganda

Hi leuke volgers,

Een lange blog vandaag. De weg werd vandaag geblokkeerd door een enorme lange phyton, ieeeehw....
Wat wij allemaal mee maken onderweg in de bus is bijzonder!

We moesten vandaag vroeg op voor onze game drive door Queen Elisabeth Park. Om 6 uur aan het ontbijt. We kregen eerst een bordje vers fruit. Daarna lekker getoaste broodje met een eitje zoals je dat wil. Kopje koffie erbij, wat hier in Oeganda niet veel gedronken wordt.

Iedereen heeft heerlijk geslapen in hun eigen cottage (Ihamba Lodge), die erg mooi, groot en luxe zijn met een bad en airco. De temperatuur is hier aan het oplopen, heerlijk. Wat een uitzicht op Lake George met zonsopkomst.

We hebben de ranger Hariette opgehaald en daar gaan we dan op zoek naar de big 4. De olifanten en buffelo's zouden goed te vinden moeten zijn. De leeuwen en de luipaarden zijn lastiger te vinden. Ik ben erg benieuwd!

We hebben veel beesten gespot tijdens de safari. Twee soorten buffelo's en antilope, pumba's en nijlpaarden. Ook een mooie leeuwin en een olifant gezien!

Het park is 1978 vierkante kilometer lang.  Ongeveer 37 luipaarden en 60 á 70 leeuwen in het hele park.  Je moet behoorlijk wat geduld hebben om een luipaard te spotten. Maar Hariette, onze ranjer heeft 1 luipaard gevonden. Zij sprong uit de boom. Was echt een fractie van een seconden en een paar van ons hebben haar heel even kunnen zien. Later zijn we terug gegaan naar hetzelfde plekje. Lunchen deden we in de bus. Nadat de hele bus (nou ja, Ton vond het moeilijk) zeker 30 minuten stil heeft zitten loeren, zagen we een welpje (luipaard) oversteken naar de andere struik.  Eindelijk van het lijstje van Gerrit af, die had hem in 10 jaar nog niet gezien. Wel heel gaaf!

Onze tussenstop was met een klein marktje om souveniers aan te schaffen, een bakkie koffie en natuurlijk even onze blaas legen.

Over het slechte wegdek op weg naar de boottocht. Maar even later olifanten langs de weg in het park. Wow!! Wat ongelofelijke ervaring. Zo dichtbij, meerdere olifanten ook kleintjes. Hoogtepunt van mijn dag!

Met de boot hebben we nog veel meer beesten gezien. De nijlpaarden en de buffelo's goed van dichtbij gezien. Een hoop vogels waaronder Afrikaanse visarend. Joost helemaal in zijn element. Langs een vissersdorpje gevaren. Ton en Carin vonden het erg leuk aan de binnenkant van hun ogen.

Vanavond even wezen zwemmen en luxe dineren met uitzicht op het lake en misschien wel nijlpaarden.

Wat een enorm veel mooie ervaringen rijker met deze reis!!  Oeganda is echt aan te raden!

Het was een super leuke beestachtige dag vandaag!

Liefs,
Denise

1. Lian van Galen:
    28 mei 2019
    Gaaf Nies. Wat een belevenissen, wat een ervaring. Zo onwijs leuk voor jou en de mensen met wie je daar bent. Heel fijn dat het zo n prachtige unieke reis is en Oeganda dus erg mooi en indrukwekkend is. Nog heel veel plezier allemaal. Fijne avond.
  2. Mary Bos:
    28 mei 2019
    Wat n mooi en gave ervaring zeg.
    Fijn om t horen dat jullie zo genieten.
  3. Danielle Egberts:
    28 mei 2019
    Echt zo enorm gaaf wat jullie meemaken. Bijzonder!! Geniet er nog lekker van!
  4. Jolanda:
    28 mei 2019
    Wat een belevenissen , heel leuk om jullie te volgen👍☀️
  5. Sherien Qualm:
    28 mei 2019
    Gaaf zeg jullie belevenissen! Heel indrukwekkend wat jullie de afgelopen dagen en vandaag hebben meegemaakt!
  6. Ingrid Wijnen:
    29 mei 2019
    Hallo lieve avonturiers,

Wat een geweldige reisverhalen en een enorm avontuur! Ik ben gisteren ook op safari geweest (naar cursus tijdens een staking van het OV), maar die was een stuk minder interessant dan die van jullie :). Ik ben benieuwd naar jullie komende reisverhalen!
  7. Maurice Smit:
    29 mei 2019
    Haha, aan de binnenkant van hun ogen . . . leuk verslag Denise!