Fortune naar Oeganda.

18 mei 2019 - Benthuizen, Nederland

Als Fortune Coffee zijn we sponsor van het Oegandaproject; een koffieproject waarbij 200 boeren in 2010 elk met 300 koffieplanten hun eigen koffieplantage begonnen. Een mooi project waarmee we inmiddels steeds meer successen bereiken. Zo is de groep van 200 al uitgegroeid tot zo’n 1.000 koffieboeren. Ook is er een sorteermachine geplaatst zodat ze sneller en gunstiger de koffiebonen verkopen omdat die al op kwaliteit zijn gesorteerd. Steeds meer gezinnen zijn in staat een beter leven te creëren met onder meer scholing voor de kinderen en licht in huis via zonnepanelen. Een project waar ze aan kunnen deelnemen door hun verbeterde financiële situatie. En doordat de hoeveelheid en de kwaliteit van de opbrengst inmiddels heel goed is, verwerken we de koffiebonen nu ook in onze eigen koffiemelange; de Kalimi Coffee!Natuurlijk is daarmee het eind niet bereikt; we willen meer gezinnen in de regio Rakai ondersteunen zodat ook zij een beter toekomstperspectief creëren. Daarvoor moeten we nog beter weten wat er gebeurt, waar behoefte aan is en hoe het eraan toegaat in Oeganda. Informatie die je het beste rechtstreeks van de betrokkenen krijgt. Vandaar dat we in mei dit jaar weer naar Oeganda gaan.

Deze studiereis is nodig om nog meer inzicht te krijgen in wat wij kunnen doen. Oeganda is namelijk een land vol tegenstellingen; het is een prachtig land dat ook wel de ‘parel van Afrika’ wordt genoemd dankzij haar mooie flora, fauna en de gastvrije inwoners. Maar ook heeft het te lijden onder dictaturen, aids en armoede.

1. Wim:
    18 mei 2019
    Mooi
  2. R.S. Kemper:
    21 mei 2019
    Ik wens jullie allemaal een goeie reis en aan komst in Oeganda. En ook een leuk en geweldig verblijf in Oeganda.