Vervolg 23 mei bezoek sponsorkinderen

23 mei 2019 - Kalisizo, Oeganda

De reis naar Rakai

Na een goed ontbijt en een mooi uitzicht om het Vicatoria Lake, zijn we in de mini bus met David (de chauffeur) naar Rakai aan het rijden. Een reis van 4,5 uur waar veel te zien is vooral in de steden Kampala en Masaka. De indruk die we krijgen is lastig te omschrijven. Zo indrukwekkend!

Huisjes/kraampjes/schuurtjes met winkeltjes in waar dan fruit, zoete aardappelen, kleding, vis maar ook bijna hele varkens rouw die aan een haak hangen. Bizar.

Wel mooie velden gezien met bananenbomen, koffie plantjes en papieres planten.

We zien boda boda brommertjes, die zo heten omdat ze door het van border naar border (grens naar grens) brengen, vol, en vol met ananassen, bananen, taxi eigenlijk van alles wat vervoert moet en kan worden.

We hebben een stop gedaan op de Evenaar. Waar je aan de ene kant het water links omdraait en andere kant rechtsom. In het midden valt het gelijk naar beneden. Zo raar! Zelfs het verplaatsen van de schalen liet ziet dat je niet gefopt werd.

"Een smelt kroes van winkeltjes en kraampjes gespleten door een weg" zoals Joost het probeert te omschrijven.

Vanmiddag de Insula school bezocht. 3 sponsorkinderen gesproken, Michael, Fred en Olive. Ontroerend en indrukwekkende verhalen, Pastor Fred zei al deze verhalen zijn kenmerkend voor veel van dit soort kinderen daar op school. Kinderen die een of beide ouders zijn kwijt geraakt door de dood en nu leven bij familie, oom of tante. Kinderen zijn erg dankbaar voor de hulp die ze krijgen en gekregen hebben en welke kansen ze krijgen. Vooral God danken ze voor al de hulp die ze krijgen.

Daarna nog Joffrey de elektricien gesproken en gezien. Hij is een sponsorkind geweest en heeft nu een kantoortje waaruit hij vandaan zijn werk doet, in de regio. Ook hier weer veel dankbaarheid en daarom sponsort hij nu samen met nog 2 andere mensen ook weer een sponsorkind. Wie goed doet, goed ontmoet is hier van toepassing.

We zijn weer terug gereden naar het hotel en ga zo eten, en uitrusten van de indrukken die we vandaag hebben opgedaan.

Daarna gaan we met z’n allen in de sauna zitten, maar daar sturen wij geen foto’s van ;-)

Groetjes, Denise en Ton

1. Thuisfront:
    23 mei 2019
    Ha allemaal, bedankt voor jullie mooie verhalen, leuk weer om te horen en zien, wat jullie beleven. Nog een fijne tijd, geniet ervan!!
  2. Mary Bos:
    Wat mooi om te horen.
    Jullie zullen wel total loss zijn na al die indrukken
  3. R.S. Kemper:
    23 mei 2019
    Mooie en indrukwekkende verhalen.
    Goed om jullie belevenissen te horen.
    Bedankt hiervoor.
    Nog een fijne tijd daar
  4. Laurens:
    23 mei 2019
    Mooie verhalen mensen geniet er van!
  5. Thomas:
    23 mei 2019
    Super leuk om te lezen !
    Geniet ervan leuke vlog ook trouwens 😉
  6. Maurice Smit:
    24 mei 2019
    Leuk om zo van jullie te horen, blijf schrijven!
  7. Sherien Qualm:
    24 mei 2019
    Gaaf jullie verhalen! Erg leuk om te lezen! Geniet ervan!
  8. Hein van Baalen:
    24 mei 2019
    Geniet van alle indrukken en dank voor het delen.
  9. Bert:
    24 mei 2019
    Wat een mooi verhaal, je neemt ons echt mee in de Afrikaanse wereld. Geniet er maar van!